niedziela, 1 marca 2015

Okno na świat

Chcę pokazać Wam nieco bardziej kreatywne podejście do tego zagadnienia. Własnoręcznie i pomysłowo wykonane okna mogą stać się jednym z najciekawszych elementów w waszym apartamencie. Nie będę skupiać się na aranżacjach, ani na widoczkach za szybami, ponieważ chodzi mi głównie o utworzone konstrukcje.


Pierwsza propozycja jest świetna do bardzo nowoczesnych wnętrz. Skośne okno tworzy iluzję całkowicie przebudowanego, trudnego do odtworzenia wnętrza: tak jednak nie jest. Do zbudowania takiego pokoju potrzebujemy przede wszystkim paneli stardesign. Najpierw tworzymy ściany, dwa kafelki ustawiamy pod skosem do siebie, tak by przedłużenia ich brzegów zbiegały się w pewnym punkcie (nie równolegle!). Do tak przygotowanej luki dokładamy elementy, które mają udać niszę, czy parapet. Ja wykorzystałam tutaj lampy ze stardesign, jednak - jeżeli zależy Wam na obcięciu kosztów - możecie śmiało użyć półek. Oprócz dodania wspomnianych wyżej lamp, zdecydowałam się także na zacienienie pewnego obszaru okna. W tym celu użyłam powiększonych szafek kuchennych. Na koniec dodałam niebo i szyby za starmonety - myślę, że okno wyglądałoby równie dobrze z każdymi innymi, więc jeżeli nie macie wykupionego pokoju Alpine Chalet wcale nie jest to powód do zmartwień.


Kolejna propozycja jest dosyć przytłaczająca przez kolor ścian, ale wykorzystywałam to, co miałam pod ręką w schowku... Tutaj konstrukcja świetlika jest bardzo prosta, są to po prostu dwa okna nałożone na siebie, a wolne przestrzenie uzupełnione są panelami ze stardesign. Takie "górne" okno wprowadza wiele światła do pokoju.


Możemy je wykonac także za pomocą zupełnie innych szyb, a wyrazu nadać poprzez uzupełnienie całości szarymi półkami, które tworzą przęsła. To jest już znacznie trudniejsze do wykonania, ale uważam, że całość jest bardzo efektowna. Niestety, taka konstrukcja znacznie zmniejsza pokój, przez co inne meble mogą wyglądać dosyć groteskowo i sprawiać wrażenie, że pomieszczenie jest zagracone.


Myślę, że warto pamiętać także o tym, że okna możemy "przycinać" do swoich potrzeb, używając w tym celu paneli ze stardesign.  Powyżej przedstawiam przykład takiego rozwiązania. Pokój jest bardzo przestrzenny, wygląda dosyć nowocześnie, mimo zastosowanego schematu kolorów. Takie rozwiązanie wygląda bardzo efektownie szczególnie we wnętrzach z widokiem na plażę, czy basen.

1 komentarz: